گسترش مراکز تخصصی و مربیان آموزشی؛ مهم‌ترین نیاز آموزش دینی کودکان 
کد خبر: 4053704
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

گسترش مراکز تخصصی و مربیان آموزشی؛ مهم‌ترین نیاز آموزش دینی کودکان 

مربی و اولین کارشناس مهدویت در شرق کشور گفت: گسترش مراکز تخصصی و آموزش تخصصی مربیان در کنار ترویج روش‌های نوین آموزشی در حوزه مذهب و دین نیاز مهم آموزش‌های مذهبی و دینی کودکان است که باید به آن جامعه عمل پوشاند.

ملیحه راهوری، کارشناس مهدویت در شرق کشورملیحه راهوری، کارشناس مهدویت در شرق کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تخصصی ترین مرکز پیش دبستانی و مدرسه مهدوی با کادر متعهد و کارشناس برای اولین بار در خراسان‌جنوبی برای کودکان ۳ سال به بالا و برای اولین بار دبستان مهدویت در حال افتتاح است.

وی افزود: برای آموزش مبانی مهدوی، مربیان آموزش‌های لازمه را دیده‌اند تا بتوانند کودکان را با مهدویت و قرآن آشنا کنند که البته این امر با تفاسیر کودکانه در کنار دیگر آموزش‌ها به کودکان ارائه می‌شود.

راهوری بیان کرد: این مربیان کار آزموده پا به پای مربیان شهرهای قم و یا خارج از کشور مانند کربلا عمل می‌کنند و کودکان را با امام زمان(عج) و معصومین آشنا می‌کنند؛ مربیان با بهره گیری از کتاب‌های چاپ شده پر محتوا، آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند تا علاوه بر آموزش، پرورش را نیز در برنامه خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی پیش روی آموزش مذهبی کودکان، عدم وجود خلاقیت و نوآوری در انتشار کتب و عدم بهره گیری از طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی و مطابق با سلیقه کودکان امروزی است؛ سوال اینجاست وقتی نمی‌توانیم کتاب‌هایی مختص این سنین با ذوق و سلیقه آنان طراحی کنیم چگونه انتظار آموزش متناسب داریم.

راهوری ادامه داد: کمبود موسسات فرهنگی مذهبی برای آموزش کودکان در شهرستان‌ها نیز از دیگر مشکلات پیش روی آموزش مذهبی کودکان است که بدون گسترش است مراکز عملا نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی اظهار کرد: آموزش تخصصی مربیان در کنار ترویج روش‌های نوین آموزشی در حوزه مذهب و دین نیاز دیگر آموزش‌های مذهبی و دینی کودکان است که باید به آن جامعه عمل پوشاند.

این مربی یادآور شد: هرچقدر در حوزه تربیت مربیان فعالیت کنیم بهتر می‌توانیم به آموزش‌های درست و اصولی جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha